У межах переддипломної практики зі спеціальності 053 Психологія, практикантка Єліна Наталія під керівництвом доцента кафедри управління Олещенко Вероніки Юліанівни провела тренінг: «Стрес-менеджмент: просто та ефективно» для студентів 2 курсу спеціальності 073 Менеджмент (перший, бакалаврський рівень).
Основна мета тренінгу – підвищити усвідомленість щодо власних реакцій на навчальний стрес і сформувати базовий набір інструментів стресостійкості: від швидких технік саморегуляції до комунікаційних стратегій у командній роботі.
У ході тренінгу студенти:
- провели «емоційний зріз» через вправу «Емоційний штамп» — швидко налаштувались на роботу і підсвітили реальний настрій групи;
- побачили власні тригери і ресурси, зрозуміли, що саме підсилює/послаблює стрес;
- намалювали своє «дерево самопочуття» (початок/середина/кінець тижня) - помітили, коли падає енергія і де варто додати мікроперерви чи змінити темп;
- вчилися перемикати увагу у типових стресових ситуаціях (зміна розкладу, складна контрольна, конфлікт у групі) - зібрали набір швидких реакцій;
- відпрацювали командні кейси у «Діалозі зі стресом» - потренували спокійну комунікацію, поділ ролей і план корекції під тиском дедлайнів;
- закріпили особисті інсайти у вправі «Сьогодні я…» — кожен назвав свій головний здобуток, що підвищило усвідомленість і відповідальність;
- підсилили мотивацію через «Чарівну скриньку» - отримали індивідуальні мікродії/побажання, з якими легко почати зміни вже сьогодні.
Результат для студентів: зрозуміли свої стрес-тригери, навчилися швидко стабілізуватись і діяти маленькими кроками, впевненіше комунікують у команді та мають особисті плани дій на найближчий тиждень.
За враженнями Єліної Наталії, тренінг став цінним практичним досвідом інтеграції напрацювань магістерської роботи у роботу зі студентами-менеджерами. Поєднання коротких дієвих технік командними обговореннями дало відчутний ефект залучення: аудиторія активізувалася, з’явилися конкретні плани замість відчуття «хаосу дедлайнів».
Зі слів учасників, вони отримали багато прикладних інструментів і краще зрозуміли власні стресові тригери. Особливо відзначали вправу «Діалог зі стресом» (безпечна можливість «приміряти» роль менеджера й відпрацювати комунікацію). Фінальні вправи додали мотивації та впевненості, а «Чарівна скринька» - позитивних емоцій і легких кроків на найближчі дні.

